Stroboskopická digitální lampa benzín, stroboskopová pistole pro seřízení zapalování motorů
Kód: QS34795Detailní popis produktu
Stroboskop pro kontrolu seřízení časování zapalování benzínových motorů (2T a 4T), 200-9990 ot./min – QUATROS QS34795
Stroboskopická lampa slouží ke kontrole a seřízení časování zapalování. Správné načasování zapalování má vliv na výkon a životnost motoru. Správné časování zapalování určuje výrobce vozidla. Nesprávné časování zapalování může způsobit poškození vozidla.
Zařízení má indukční snímač pro nacvaknutí na kabel k zapalovací svíčce.
Barevné provedení se může lišit podle aktuální dodávky.
Specifikace měření:
- předstih zážehu: 0-60°
- otáčky: 200-9990 otáček za minutu
- pracovní teplota: 0-40 °C
Popis zařízení (viz fotky):
1 – digitální displej
2 – indikátor volby funkce: dvoutaktní nebo čtyřtaktní motor
3 – přepínač režimu dvoutaktního nebo čtyřtaktního motoru
4 – tlačítko nastavení úhlu předstihu zapalování
5 – indikátor volby funkce měření úhlu předstihu zapalování nebo otáček
6 – tlačítko volby funkce měření úhlu předstihu zapalování nebo otáček
Stroboskopy jsou přístroje pro kontrolu a nastavení spalovacích motorů na optimální parametry v tzv. dynamickém režimu, neboli za chodu motoru. Vstupní čislo aktivuje xenonovou lampu a ta silným světelným výbojem osvětlí točivé místo na motoru. Stroboskop tak s velkou přesností zjistí, kdy motor zapaluje. Digitální stroboskop údaje přímo zobrazuje na displeji, analogový přístroj si musí vypomoci se stupnicí na bloku motoru.
Pro odevzdání maximálního výkonu při vysoké účinnosti spalovacího motoru je velmi důležité zapálit směs paliva přesně v daný okamžik. Cílem je seřízení předstihu. Dojde- li k pozdnímu zapálení, až za horní úvratí, tlak výbuchu se nevyužije pro přenos na píst. Tlak odezní do výfukového potrubí přes již otvírající se výfukové ventily které, trpí, pokud směs ještě hoří. Pokud nastane opačný stav, kdy je směs zapálena předčasně, tlak výbuchu tlačí píst proti směru jeho práce. Oba tyto stavy mají podstatný vliv na spotřebu, výkon a opotřebení motoru. U benzinového zážehového motoru bereme informaci o zapálení směsi zpravidla z kabelu od svíčky 1. válce.
Na dieselmotorech se nepoužívá k zapálení směsi elektrický proud, ale směs se vznítí sama vlivem vysokého tlaku a vstřiku paliva. V tomto bodě měříme tzv. předvstřik. Na vstřikovacím potrubí je připevněná diesel sonda SP, která snímá tlaky při vstřiku paliva. Tyto tlaky působí na keramické destičky piezosnímače SP, vyrobí v nich elektrické napětí, které po zesílení přivedeme do stroboskopu.
Specifikace:
Úhel čas.: 0o – 60o
Otáčky: 200 – 9990 obr/min,
Prac. teplota: 0 - 40oC
Instrukce
Doplňkové parametry
Kategorie: | Autodiagnostika,testery |
---|---|
Hmotnost: | 1 kg |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.